تبلیغات
*SUPER SABAKI KAI KAN DO *IRAN-TEHRAN - شایعترین آسیب های ورزشی
*SUPER SABAKI KAI KAN DO *IRAN-TEHRAN
پایگاه قهرمانی تهران :خیابان پیروزی-میدان 13آبان-خیابان پرستار جنوبی-نبش کوچه خدابنده لو Entezamiclub.ir
درباره وبلاگ


پایگاه قهرمانی سبک سوپر ساباکی( باشگاه انتظامی) :خیابان پیروزی-میدان13آبان-خیابان پرستار-نبش کوچه خدابنده لو-(طبقه1 زیرزمین) 33053735
وبلاگ: www.EntezamiClub.ir
مهدی روح پرور 09392365796
-----------------------------
سامانه پیام کوتاه 500026661112
-----------------------------
باشگاه مرکزی (معراج گلها): شهرک غرب، بلوار فرحزادی،نبش 18 متری مطهری، بازار میوه،ساختمان میلاد، طبقه دوم زیر زمین، سالن شماره دو تلفن: 22066425 زیر نظر کانچو اکبر روح پرور

مدیر وبلاگ : مهدی روح پرور
نویسندگان

استفاده از پوشش های محافظتی نقش موثری در كاهش میزان بروز صدمات ایفا می كند . این پوشش ها برای ساعد ، دست ها ،‌قفسه سینه ،‌گونه ها و پاها در دسترس هستند.  حتی محافظ دهانی برای محافظت  از دندانها و پوششی برای محافظت از دندانها و پوششی برای محافظت از بیضه ها نیز وجود دارد.

در این نوع ورزشها چه نوع آسیب هایی بیشتر مشاهده می شود؟

بطور كلی آسیب های دست و صورت و اندامها را می توان نام برد . در تمامی مطالعات انجام شده ،‌شایعترین آسیب ها به صورت خون مردگی ، پیچ خوردگی و كشیدگی بودهاند. آسیب های ارتوپدیك ناشی از ضربه های مستقیم ، تكرار زیاد حركات و مانورهای بالستیك و چرخشی می باشند. موارد شدید آسیب مثل پارگی احشاء ، فلج و ضربه مغزی هم مشاهده شده اند.

شایعترین آسیب های سر و گردن را شرح دهید.

پارگی ها ، خونریزی ازبینی و ... از جمله این موارد هستند. خراشیدگی قرنیه دراثربرخورد ناخن انگشتان رخ می دهد. ضربه به مغز در اثر ضربات بلند و یاچرخشی ایجاد می شود.

آیا استفاده از كلاه مخصوص تضمین كننده جلوگیری ازآسیب های فوق است؟

این پوشش ها جلوی بسیاری از صدمات به بافت نرم صورت (یعنی پارگی ،بریدگی و آسیب به بافت های نرم گوش و جمجمه) را می گیرد اما متأسفانه برعكس عقیده بسیاری ازافراد برای جلوگیری از آسیب های مغزی موثر نیستند.

اثر ضربات وارد شده به مغز چیست ؟

آسیب های مكرر مغزی چه با بیهوشی چه بدون آن سبب نوع خاصی از صدمات مغزی شده و سبب كاهش توانایی انجام فعالیت فرد می شود. اگرچه یك ضربه می تواند شدیدتر از دیگری باشد اما هیچ ضربه ای جزئی و ناچیز تلقی نمی شود و در حقیقت اثر هر ضربه ای بر روی ضربات قبلی اضافه خواهد شد. ضربات بسته به سر سبب اعمال فشارهای پاره كننده ای بر فیبرهای عصبی ونورونها می شود كه در ضربات جانبی بسیار خطرناكتر است. استفاده ازوسایل محافظتی دست و پا سبب كاهش شدت ضربه به مغز خواهد شد اما احتمال پارگی فیبرهای عصبی را افزایش خواهد داد.

چه نوع آسیب هایی در اندامها رخ می دهد؟

این آسیب ها متعدد هستند. پیچ خوردگی ، كشیدگی ، شكستگی ،‌در رفتگی و پاره شدن تاندون ها از جمله این صدمات میباشند.

نحوه آسیب دیدگی زانو در ورزشهای رزمی چگونه است؟

چون در این ورزشها از حركات بالستیك و چرخشی به وفور استفاده می شود ،‌آسیب ها معمولا در اثر راست شدن بیش از حد زانو ، چرخش ،‌خم شدن و حركات جانبی بیش از حد ایجاد می شوند. آسیب در مینسك ها ،‌رباطها ،‌ تاندون كشكك و شكستگی های اپی فیز نیز شایعند. در رفتگی زانو بسیار نادر بوده و اورژانسی جدی است.


اقدامات اولیه درمانی در آسیبهای ورزشی شامل مراحل زیر است :

1- محافظت و پیشگیری از آسیب بیشتر مثلاً با استفاده از وسایل کمک ارتوپدی

2- استراحت که بسته به نوع آسیب از فرم مطلق آن تا استراحت نسبی را شامل می شود.

3- استفاده از یخ سبب کاهش درد،تورم و التهاب می شود.

4- فشار که اگر همراه با یخ استفاده شود سبب محدود شدن تورم خواهد شد.

5- بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده نسبت به سطح قلب سبب تسهیل تخلیه وریدی از ناحیه مربوطه می شود.

6- عمل های محافظتی که در مواقع آسیب جزیی و بدون علامت ورزشکار استفاده میشود مثلاً استفاده از بانداژ برای پیچ خوردگی مختصر مچ پا.

استفاده از اصول فوق در چه زمان و توسط چه کسانی صورت می پذیرد؟

روش های بالا در برخورد اولیه با آسیب های حاد اسکلتی-عضلانی بکار می روند.آشنایی با آنها برای ورزشکار،مربی،پزشک تیم و هر فرد دیگری که مسوول درمان و برخورد ابتدایی با آسیب باشد لازم است.

فایده استفاده از یخ در برخورد با آسیبها چیست؟آیا گرما هم موثر واقع میشود؟

یخ سبب کاهش خونریزی،تورم،التهاب،نیازهای متابولیک ناحیه مجروح،درد و نیز اسپاسم عضلانی میشود.اما گرما به نوبه خود دارای فایده نیست و جز در مورد کاهش اسپاسم عضلانی،سبب افزایش موارد نامبرده هم خواهد شد.گاهی توصیه می شود که دوره های متناوب استفاده از گرما و یخ اعمال شود.یعنی عضو را 1 تا 2 دقیقه از یخ استفاده کنند.بر اساس شدت تورم عضو این نسبت قابل تغییر است.هر چه آسیب حادتر باشد،از مدت گرم کردن کاسته خواهد شد.

 

روش صحیح ماساژ دادن با یخ چگونه است؟باید چه مدت زمانی طول بکشد؟آیا روشهای دیگری هم برای استفاده از یخ وجود دارد؟

از نحوه تهیه یخ شروع میکنیم:در یک لیوان یکبار مصرف آب ریخته و میگذاریم یخ بزند.سپس لیوان را از وسط بریده و باقیمانده قالب یخ را برای مدت60 تا90 ثانیه بر روی منطقه ای ثابت از عضو آسیب دیده نگه میداریم تا در ناحیه مربوطه و تا 5/1 سانتی متر در اطراف محل احساس کرختی به شخص دست دهد.حال با توجه به وسعت محدوده ای که بی حس شده و به آرامی یخ را به صورت دایره وار روی پوست ماساژ میدهیم.این ماساژ در آسیبهای با وسعت متوسط،7 دقیقه و در نواحی بزرگ تا10 دقیقه طول خواهد کشید.

غوطه ور کردن عضو،در آب یخ هم موثر است.اما تحمل آن برای مصدوم سخت است به علاوه نمی توان عضو را بالاتر از سطح قلب نگاه داشت.به عنوان قانونی کلی،در طی یکساعت میتوان 20 تا30 دقیقه(حداکثر)از یخ استفاده کرد و حداقل 30 دقیقه نیز عضو را به حال خود گذاشت.مسلم است که اگر تحمل مصدوم به سرما کم باشد،باید زمان استفاده از یخ را کاهش داد.

خصوصیت باندهای فشاری چیست؟

این باندها را باید در هر دور نصف پهنای دور قبلی را بپوشاند.فشار الاستیکی که اعمال میشود سبب کاهش تورم خواهد شد.البته بانداژ نباید آنقدر محکم انجام گیرد که در بازگشت خون وریدی به طرف قلب اختلالی ایجاد کند.در مورد باندهای الاستیک تا توان بالقوه کشش باند کافی خواهد بود.باندهای الاستیک برای آسیبهای حاد اندام تحتانی مناسب نیستند،چون قابلیت محافظت اندکی ایجاد میکنند.





نوع مطلب : مطالب آموزشی سبک، 
برچسب ها :




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به وب سایت سبک جهانی سوپر ساباکی (ایران - تهران) خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای *SUPER SABAKI KAI KAN DO *IRAN-TEHRAN محفوظ است